Islamic Widget

Monday, July 26, 2010

Alhamdulillah...syukur

Firman Allah S.W.T; "Jikalau kamu bersyukur terhadap nikmat-Ku niscaya akan Ku tambah tetapi jika engkau kufur maka sungguh azab-Ku sangatlah pedih", (QS. Ibrahim: 7).
Alhamdulilah...apabila rezeki diperolehi atas kurnia ilahi hajat dihati yang telah lama terpendam dapat dimakbulkan pada hari ahad lepas 13 Syaaban 1431 Hijrah bersamaan 25 julai 2010.
Dapat juga ku membuat kenduri kesyukuran serta tahlil bagi memberkati atas rezeki kurniaMu.. Moga-moga peroleh keberkatanMu...
Syukur itu sifat mulia
Hindar dari tamak dan loba
Rasa cukup apa yang ada
Hati tenang hidup sejahtera
(petikan lirik lagu syukur by Raihan)
Nabi s.a.w. bersabda kepada Zubair bin al-Awwam, maksudnya: “Hai Zubair, ketahuilah bahawa kunci rezeki hamba itu tergantung di Arasy, yang dikirim oleh Allah kepada setiap hamba sekadar nafkahnya. Maka siapa yang membanyakkan pemberian kepada orang lain, nescaya Allah membanyakkan baginya. Dan siapa yang menyedikitkan, nescaya Allah menyedikitkan baginya.” Riwayat ad-Daruquthni dari Anas r.a.
Semoga dan selagi diberi peluang bernafas, dapatlah kita manfaatkan harta untuk kebaikan diri sendiri dan orang lain kerana rezeki yang kita miliki kadangkala ada hak kepada orang lain... insya'allah..

No comments:

Post a Comment